Tegenwoordig kun je van alles regelen via internet. Ook contact met de overheid gaat vaak digitaal. Veel mensen vinden dit lastig. Kun je wel wat hulp gebruiken of ken je iemand die hulp nodig heeft? Kom langs bij het gratis Informatiepunt Digitale Overheid in Wijkatelier Lindenholt of in de bibliotheek.
Steeds vaker moet je zaken regelen via websites van de overheid, zoals je rijbewijs verlengen, een uitkering aanvragen, belastingaangifte doen of invullen van het donorregister. Als je hier vragen over hebt, kun je elke week terecht bij het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO). In Nijmegen kan dit elke woensdag tussen 10 en 12 uur in Bibliotheek Zwanenveld en elke donderdag tussen 10 en 12 uur in Bibliotheek De Mariënburg in het centrum. Of kom op maandag, woensdag of donderdag tussen 13.30 en 16.00 uur naar Stip in Wijkatelier Lindenholt (Zellersacker 1003). Hier zitten medewerkers die je informatie geven waarmee je verder kunt. Of ze verwijzen je door naar de juiste instantie. Je bent welkom zonder afspraak.
Persoonlijke hulp
Mevrouw Benschop (74) had een DigiD nodig en kwam hiervoor naar het IDO. “De mevrouw in de bieb heeft de DigiD voor mij aangevraagd. Nu is het wachten op de brief met instructies per post. De mevrouw die mij hielp was heel behulpzaam en geduldig. Ik vind het fijn om persoonlijk mijn vragen te kunnen stellen, fijner dan aan de telefoon.“ Mevrouw Koenders (74) had een gezondheidsverklaring nodig voor het verlengen van haar rijbewijs. “Dit moet als je 75 jaar wordt. De medewerker heeft mij heel goed geholpen. Je kunt rustig even zitten om je vraag te stellen.”
Vragen over het Informatiepunt Digitale Overheid? Bel de klantenservice van de Bibliotheek Gelderland Zuid via 024 327 49 11 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur). Of kijk op www.obgz.nl/digitaleoverheid.